fredag 18 april 2014

En mysig Långfredag

Oh vilken mysig Långfredag jag haft ...
Efter sovmorgon och en riktig mysfrukost med bästa B åkte vi till stallet.
Värmde upp min Mjölnir på nysladdad orörd väg, underbart underlag
sen "dansade han" fram med mej på volten, vilken underbar häst jag har ...
22 år och så underbar att rida .....
idag gav han mej en sån Guldstund på volten så glädjetårarna nästan kom ...
Avslutade ridpasset när han gick som bäst och sen fick han mysa med sina polare i hagen!
Så blev det en härlig lunch med sill, ägg, lax o annat gott.
Lite småpyssel och träning blev det innan bästa Karin o jag tog en tur
till Gränby köpis ... där gick vi o "skrotade" , handlade lite, fikade och hade det allmänt trevligt!!!
Så mysigt att bara skrota ikring o småprata med en härlig vän ...
Ikväll myser jag i vårt hus med tända ljus o det lilla påskpynt vi fixat
Den ruvande hönan  och vasen på bordet är kära minnessaker efter min mor o far.
O så klart att sockeräggen  kommit fram,
lika fina nu fast de är minst 17 år ....
Känner mej så tacksam för den här dagen
när jag sitter uppkrupen i mitt soffhörn
Nu önskar jag Er en härlig Påskhelg fylld av
glädje, kärlek och solsken
Kram
Ewa

Inga kommentarer: