söndag 6 november 2011

Njuter av levande ljus i mörka november






Hej, det är helt otroligt, vi är en vecka in i november och det är sååå varmt än(här blommar rosor fortfarande i trädgårn..) 7, 8 +grader när jag går min morgonpromenad!
O tänk..flera buskar och träd som "knoppas" nu.....Tycker denna hösten vart underbar, iallafall hos oss...inte mycke regn eller blåst o såå milt!!! Förra året va de ordentligt med snö nu....
Men trots detta är det mörkt tidigt och kvällarna långa...så hos oss tänds mycke ljuslyktor (med 3 missar i huset är lyktor säkrast!!!)
Är storkonsument av Glimma...(därför lurar jag med mej bästa B till IKEA med jämna mellanrum, hihi...mina händer orkar inte bära såååå tungt)
Tror faktiskt att jag kan bo hur som helst(nästan...) bara jag får ha levande ljus...hellre en "etta med kokvrå o levande ljus än ett stort hus utan levande ljus..
Skenet från levande ljus ger mej sån frid och värme.

Ha nu en mysig vecka
o Du, tänd ett ljus om de känns mörkt

Kram
Ewa

Inga kommentarer: