måndag 1 oktober 2012

Oktober redan...

Hej, tänk mina vänner redan idag kliver vi in i höstmånaden oktober...vart tar dagarna vägen? Helgen har bestått av regn o rusk men även en stund av vackert höstväder med hög luft o sol!!! I lördags öste regnet ner här o jag var ensam så jag lagade mat...en jättestor lasagne som nu är infrusen i portioner(bra o ta fram när det kniper med tid...) o en härlig kantarell och västerbottenpaj fixade jag! Den sistnämnde bjöd jag bästa B på när han kom hem sent på kvällen.....då blev det mys med levande ljus o god mat! Pyntade köksbordet med en härlig ljusbricka, bara att njuta av den i olika skeden av ljus! LillWilma fick besök av mormor på söndagen...tror min "sminkväska" va mer intressant än jag... ;) Vilken lycka för en liten tjej!!! Lilla familjens häftiga träd förevigades förstås av mej! Tyvärr åkte jag på " nån s k i t", illamående, yr o frusen...så nu har jag bara vilat. Emma o Adam hade nåt liknande förra veckan...idag har jag kämpat mej iväg till ett "viktigt möte" men sen va de hem igen o vila....Ikväll kändes de bättre o jag va iväg på min "spännande kurs" iaf...men oj va trött jag är nu.....bäst o hoppa i säng, kram o gonatt på Er Ewa

Inga kommentarer: