torsdag 25 mars 2010

Tänk vad bloggandet kan leda till....




Hej,
måste bara berätta en kul grej som hänt mej bara för att jag bloggar...
för några veckor sen satt jag o kikade runt bland bloggar och då dök det upp en blogg, www.carinifinabo.bloggagratis.se..tyckte det var nåt "bekant" över namnet så jag läste och tittade mer där.Tankeverksamheten kom igång..måste ju vara det Finabo min morfars syster Alma bodde i tänkte jag.Denna Alma var en underbar dam som jag i min ungdom besökte ibland, hon var sååå mysig, skrattade mycke och hade många roliga uttryck!!
jag tog kontakt med "carinifinabo" och efter lite "spårning" så visste visade det sig att Alma bott i ett av husen i hennes by.Nu har gulliga Carin fotograferat Almas hus som det ser ut nu(och tagit fram en gammal bild på hur huset såg ut för längesen)och tänk jag känner igen det(jag bor ju mer än 50 mil därifrån och det var i mitten på 70-talet jag var där!!). Innan Alma sålde sitt hus fick jag 6 st efterättstallrikar av henne...efter 34 år så har jag 4 st har jag kvar och ni ska veta att i dessa har det serverats mycke godsaker genom åren...de har följt mej och varit mej såå kära sen den dag jag fick dem!
Tycker det är så häftigt vad bloggandet kan ge...och en härlig positiv bloggkompis har jag också fått(nu letar min mamma efter gamla band hon har där min pappa intervjuar Alma o när de kommer fram så ska förstås Carin få ta del av dem)
Visar bilderna på huset och på mina tallrikar förstås...oj vad långt detta blev, nu får det räcka för idag..
imorgon ska jag visa min nya kofta(gissa vilken färg??Haha)som jag föll pladask för igår!
Kram på Er
Ewa

Inga kommentarer: