torsdag 16 augusti 2012

En dag med mycke innehåll

Hej, ledig har jag varit idag o det känns som jag nyttjat dagen till 100%! Började med en härlig morgonpromenad o sen träning av händer o armar. Till frukost på balkongen blev det bl a yougurt med egenhändigt plockade hallon, de smakade sååå gott! Lite småpysslande sen blev det ett par härliga timmar i solstolen, bäst att njuta när tillfälle ges! Bästa "farfar" kom o klippte gräset...men oj, nåt gick sönder :(...men de fixar han galant!!! Ser nästan ut som vi sliter ut en generation i taget....;) Innan han åker härfrån säger han bara att min bil inte får stå framför vedboden imorgon.......jisses vilken fart det blev på oss...vi hjälptes åt o stapla den ved som fanns, jag gjorde så gott jag kunde ;) o nu finns plats för mera, hihi! Efter lite vila o god mat åkte jag till stallet. Blev en härlig skogstur med Malena, hästarna pigga o glada! Ett råddjur fick dem att "hoppa högt o brett"..men vi har bra balans o satt kvar!!! Vid mitt jobb i stan hade de fått världens regn (!!!!!) idag.....så här såg de ut när jobbarkompisarna skulle åka hem! Snacka om lokala skurar!!! Nu har vi vattnat tomater o blommor ute och myst på balkongen förstås...somnar gott gör jag säkert;) Kram Ewa

Inga kommentarer: