fredag 31 augusti 2012

En fredag med mycke regn ute...men sol "inne"

Godkväll, idag har det stora samtalsämnet varit de trista vädret med massor av regn.....jag trotsar det ämnet o säger för mej har dagen varit SOL!!! På jobbet hände såå många positiva saker( det gör de ju nästan varje dag där...men ändå)o vi fick många goa skratt!Kan bara säga att jag har så många underbara människor runt mej på RadioFyris! Efter jobbet träffade jag vännen Maritha på stan o det blev en riktig mysfika på Gunterska...muuuums! Så kikade jag lite i butikerna o köpte present till bästa "farfar" som fyller på söndag, vår älskade hustomte fyller 81 år! O han är lika pigg som ett fullladdat Duracellbatteri...;)Fyller vår vedbod med ved, klipper vårt gräs, fyller vår frys med kantareller o en massa annat...Farfar är bara Guld! Ikväll var jag till stallet o tog ut Mölle som vilat inne på dagen, sååå mysigt att få pussa min vite prins o ge honom lite extra fredagsgodis! Så blev det ju en sväng runt lilla familjen förstås, lite mys med dem o lite bus med Wilma förstås...... Nu har jag en massa ljus tända o det sprakar i kakelugnen, ätit sushi, mums! Nu ska jag dricka lite Pelle Svanslösthe o bläddra i nya Lantliv, en härlig dag har jag haft o somnar säkert gott ganska tidigt.... Kram o ha en mysig helg Ewa

Inga kommentarer: