torsdag 23 september 2010

En "gulleplutt" på besök


Gokväll,
igår var jag ju till handkirurgens arbetsterapi, underbara Kari tog hand om mej där.
Hon gjorde 2 nya "skydd" för min hand, ett att prova att ha när jag arbetstränar och ett att ha när jag kör bil mm, dom är såå duktiga och de ska bli spännande att se hur skydden fungerar, allt som kan avlasta är ju till hjälp!
På kvällen var jag till stallet o hade med mig Linda(som jobbar hos oss), hon har egna hästar och är en väldigt duktig hoppryttare men hade aldrig ridit islandshäst så hon ville prova vår Mjölnir...Oh sååå fint hon red honom, det var en fröjd att se och jag tror Linda hade kul med för hon ville gärna göra om det!!!Nu ska jag åka till henne nån dag och titta på hennes hästar(dock inte rida....)Spännande att gå "över raserna och diciplinerna", det finns alltid nåt att lära.....
Idag fick jag trevligt fikabesök av vännen Jeanette o hennes goa lilla Theo 5 månader,erkänner villigt att jag hellre gullade med lillkillen än fikade, kaffe kan man ju dricka nån annan gång....en mysig pratstund fick vi och både min B(som tog sig ledigt en stund!!) och vår Mascot njöt av umgås med "gulleplutt", Mascot blev barnvakt på filten och tog uppgiften på största allvar:)
Ikväll var jag ensam hemma, resten av gänget var på hockey i Gävle...bryggde en stooor kanna the, rensade min garderob(välbehövligt..oh så fint det blev!!), tittade på Tv, Välkommen hem på 3an och strök lite, det var nog vad mina händer klarade, men jag måste ju testa!
Nu blir det att krypa till kojs efter en fin dag, imorgon ska jag "arbetsträna" en stund och titta till min vita prins som fått ett sår på benet idag(inget allvarligt och gulliga Anne tvättade rent det).
Kram o gonatt
Ewa

Inga kommentarer: