torsdag 30 september 2010

Vilka goa nära o kära jag har....

Hej,är så himla nöjd och glad...i tisdags hjälpte min B mej att putsa köksfönstren och sen kom gulliga Ulrika och satt upp gardinerna hon sytt till mej!! Vilken vän! Hissgardinerna är sydda av lakan min mamma broderat för många år sen, känns mycke bättre när de är i fönstren och jag kan se dem än när de under många år legat i ett skåp....
En bricka med lite ljunglila detaljer fick det bli på köksbordet, sen får jag fixa resten när mina händer orkar...men jag är sååå glad för att "vi" fixat detta!
I onsdags kom min Emma, Jeanette o lille Theo på lunch hos oss, vi hade en sån mysig em tillsammans...nästa gång vi träffas kanske det är en bebis till med..? Då får vår Mascot jobbigt, han är såå förtjust i Theo och vill gärna ligga nära honom o vakta lite, tänk när han får en till att hålla koll på...
Idag har jag varit hos min underbara sjukgymnast och fått behandling(välbehövligt efter att jag arbetstränat lite nästan varje dag...det är såå kul men gör oooont, tyvärr).
Imorgon ska min läkare ge mig cortisonsprutor i både tumleder o vid armbågarna då jag har fått mycke ondare igen, håll tummarna för att det hjälper ett tag!
Vet ju sen förr att det gör hemskt ont i några dygn efteråt men jag ska ändå försöka åka med vännen Eva på Antik o Kuriosamässan en sväng om jag kan...vi har ju som tradition att åka tillsammans på den( o Eva kör o har lovat o bära om det är nåt jag vill ha...vilka vänner jag har!!)
Blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på alla nära o kära som finns för mej! Vad gjorde jag utan underbara Anne (o alla andra snälla stallkompisar me) som ställer upp för Mjölnir o mej med det jag inte kan göra???
Nu ska jag ta en kopp gott the o sen krypa till kojs
Kram o gonatt
Ewa

Inga kommentarer: