torsdag 16 september 2010

Torsdagshälsning


Hej,
tänk de sista dagarna har jag känt att båda mina händer blivit lite bättre, känner sån glädje och inspiration!! Försöker ju "utmana dem" lite mer och mer hela tiden och nu känner jag att flera grepp fungerar bättre o bättre....träning i lagom dos och vila har förhoppningsvis gett resultat!
Det kryllar av saker jag vill göra nu men jag har lovat mej själv att inte förivra mig alltför mycke.....
Jag har fått klartecken från doktorn att vara på jobbet korta stunder och prova, så himla kul!! Längtar så efter alla goa gäster!
Även "de vanliga hemsysslorna" funkar bättre o bättre och det är en otrolig känsla.
Känner sån tacksamhet för min underbara sjukgymnast Monika!
I tisdags tittade min stallkompis Anne in på en fika här hemma, va så kul, hon hade med sig sin gulliga vovve Morris....lite spännande var det o se hur våra kattpojkar reagerade! Nalle tittade på hunden och sen gick han lugnt upp till övervåningen... Mascot tyckte de va sååå spännande med Morris så efter några minuter satt han på ena sidan Anne på soffan o Morris bredvid....såååå söta de va!
Igår va min B ledig halva dagen och hjälpte mig gräva upp en rabatt och flytta runt lite växter och några nya jag fått av Ulrika kom på plats, spännande att se i vår hur det blev!
Ikväll har B och jag varit på trav, en jättemysig kväll med god mat och fina hästar blev det! Spelar väldigt lite men kan "sympatispela" på någon av våra travkompisar eller ett speciellt namn....och vi åkte hem med en liten vinst, jättekul!
Bäst jag kryper till kojs nu, vill va piggelin den stunden jag får va med på grillen imorgon!
Kram o gonatt
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad skönt att du känner dig bättre och får med det en massa härlig inspiration!
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS