tisdag 15 mars 2011

C på morgonen och S på kvällen....?



Hej,
min morgonpromenad är GULD för mej(spelar ingen roll om jag är frisk o jobbar, ont i händer o armar eller har sovit dåligt..)o varje gång jag är nästan hemma igen får jag en sån längtan efter C-vitamin....så det första jag brukar göra när jag kommer hem är att pressa grape och apelsin(tack gode G för den lättanvända pressen..)och dricka ett stort glas, lagom syrligt o väldigt gott!!!!
Idag grejade jag lite och tränade på fm. På em var min B ledig så då åt vi lunch tillsammans och sen tog vi en tur och gjorde lite ärenden, pysslade om vår häst(fortfarande lite halt..)och så var vi till lilla familjen en stund...Wilma var alldeles "tossig"...upptäckt att hon kan ge riktigt höga ljud ifrån sig och ju mer vi skrattar ju högre blir ljuden!!! So lovely!!!
När vi kom hem tog B en promenad och jag fixade lite mat, blev fylld ugnsbakad lax med rostade grönsaker, muuums!
Sen har vi myst vid TV´n och lediga kvällen till ära smaskat i oss varsin god semla!
Ja dagen har varit så bra även om händerna strejkar..imorgon är det sjukgymnasten igen och jag längtar...
Kram o gonatt
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag älskar också att få ta en härlig promenad, nu när det varit en så kall och lång vinter har den hamnat i dvala med nu är det så härligt att få komma ut på dem igen.
Han en härlig onsdag!
Kram/Lena