torsdag 24 mars 2011

Snabbvisit hos lilla mamma


Hej,i måndags tog jag en direktbuss från Uppsala till Borås för att vara med min lilla mamma några dagar(1:a gången jag åker "långfärdsbuss", kan rekommendera
Bus4you, snabbt, bekvämt, trevlig personal och billigt)
Min mamma är 86 fyllda men jisses såååå pigg!!!Hennes lägenhet är på 3:e våning utan hiss och hon springer upp o ner i dessa trappor som ingenting, älskar att gå i affärer....så gissa om vi haft kul???
Många affärer har vi varit i,handlat en del och skrattat mycke.......ätit gott på mysig grekisk restaurang en kväll och fikat gott på olika trevliga "fik" i stan.
De är ju alltid kul att "se lite nytt"......
En sen eftermiddag tog jag bussen till "min bästa Lena",började med att shoppa loss i hennes härliga "Nedergårdens kläder o garn", stoooor kasse blev det!!! Sen lagade vi go mat till oss o tog ett eller...2 glas vin o satt o surrade länge, sååå mysigt, inte såå ofta vi ses,så mycke hade vi att "tjattra om"......O så fick jag träffa mitt goa gudbarn Tessan(Lenas dotter) en liten stund, lite extrakul då vi tyvärr inte kan va med på hennes 25års fest på lördag....Så Grattis Tessan från dina "Gudföräldrar"
Ja mamma och jag hade några härliga dagar ihop och nu väntar vi båda in våren så "gammelmormor" kan ta bussen till oss så hon får träffa lill Wilma igen.....
hon var ju bara 6 veckor när hon var här sist.
Jag har inte träffat "mormors älskling" på en hel vecka....så gissa om jag längtar efter henne....tog inte så mycke kort på min resa så det får bli en bild på mormor och mormorsmors älskling istället......
Kram på Er
Ewa

Inga kommentarer: