torsdag 17 mars 2011

Ett brev betyder så mycket....



Hej, idag har varit en sån där "dumdag" när det gäller mina händer och armar...
Gick min promenad imorse, gjorde min handträning och fixade frukost till bästa B kom hem...efter frukosten var händerna sååå stela o värken rejäl så de var bara o "vila" med heta vetekuddar ett tag(min enda hjälp då jag överreagerar på värkmedicin).
När det kändes bättre tog jag en sväng till stallet så jag fick umgås lite med Mölle, även om jag inte kan göra så mycke(borsta o rykta) så ger det mej positiv energi att bara få va med honom..o det gäller ju att ladda sina batterier med sånt man mår bra av!!!
Jobbade mina timmar på kvällen, det är ju sååå kul men när jag kom hem va det "bara att vara",ingen idé att försöka göra nåt, bara vila som gäller....O det är då "ett brev betyder så mycke".....häromdagen damp det ner ett stort brev i lådan till mej, kände inte igen handstilen...vad är detta???
I kuvertet låg ett fint "hemgjort album" med ett långt fint brev och flera sidor fina bilder på "vår hitills enda hästuppfödning" Engill gjort av den gulliga tjejen Emely som nu äger Engill.
Att läsa hennes ord om Engill och att se de underbara bilderna gör mej varm ända längst in i hjärtat...då glömmer jag smärtan för en stund!!
Så härligt att veta att Engill har det sååå bra och är så älskad av sin nya ägare.
Albumet ska jag ha så jag lätt kan ta fram det och kika i det och tänka på hur rik jag är som fått "föda upp" en egen häst....
Nu ska jag krypa till kojs för imorgon fm ska jag va på "Akkis" o testa om jag kan ta antiinflammatorisk medicin....håll tummarna!!! Fick allergiska reaktioner på det för några år sen men nu testar vi om det kan fungera....:)
Kram o gonatt på Er
Ewa

Inga kommentarer: