måndag 31 maj 2010

Sista helgen i maj


Tänk imorgon är det juni månad, förstår inte vart tiden tar vägen....
Känns som det inte va längesen alls snön låg djup här och nu blommar det så vackert och gräset växer som bara den...
Jag tar det ju väldigt lugnt nu och ändå försvinner dagarna i ett nafs!!
I lördags var vi ett gäng från vårt stall som åkte till Högbo för att se på tävlingar för islandshästar där(jag anmälde mig tidigt men insåg snart att det var bara att dra sig ur när man inte kan träna ordentligt). 3 tjejer från vårt stall tävlade och även om vädret va trist var det jättekul att titta på alla fina ekipage och träffa "hästkompisar".
Var trött och lite ruggig efter dagen så det fick bli pizza för B och mej på kvällen o så slötittande på "Slagerfestivalen"...tyckte det var helt ok att Tyskland vann!

Igår på Mors dag jobbade B hela dagen, Emma o Adam kikade in en stund när de var på väg på konfirmation för vår vän Filiph i Enköping. Fick ett så gulligt och användbart rosa trädgårdset och en fin Morsdagsros av dem och B, blev sååå glad!
B ska göra ett nytt planteringsbord till oss(vårat klarade inte all snö i vintras) så då ska redskapen få en fin plats där....

Idag har jag varit till min älskade häst o sen har jag "bara varit", suttit i solen en stund och njutit av fågelsången.
Snart kommer B hem o då ska vi fika gott ihop sen blir det nog tidigt i säng för mej(blir sååå väldigt trött av värkmedicinen, kan sova hur mycke som helst...)
Ha det gott
Kram
Ewa

1 kommentar:

Ett Vitare Hem sa...

Fortfarande har jag svårt att förstå att det är grönt ute, vintern kändes så evigehetlång...
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS