fredag 7 maj 2010

Trädgår´n har vaknat...





Hej,
imorse tog jag en runda ute i trädgårn och nu händer det saker i rabatterna...
hyacinterna ploppar upp och lyser glatt lite här och var.
Perennerna börjar växa och klätterväxterna spirar, härligt!
Spännande att se hur mycke det hänt till på söndag för nu ska vi packa och åka på
konvent med kedjan vi tillhör. Alltid kul att träffa alla andra ute i landet som jobbar med samma kedja.
Brukar bli mycke "tjat" och skratt men allvar med förstås...lördagkvällens galamiddag är höjdpunkten, då blir det hålligång!!
Gårdagens läkarbesök resulterade i massa provtagningar, röntgenremiss och så ska jag prova en ny medicin(känns lite nervöst då jag är överkänslig mot mycke sånt och kan få hemska reaktioner, men de är bara o försöka). Nu får händerna vila hela helgen så får vi se om de är snällare sen...
Ha en riktigt mysig helg
Kram
Ewa

2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt fin helg vännen!

Kramis/LenaS

Levindas Värld sa...

Ja visst är det ljuvligt nu när det börjar slå ut i trädgårdar och i naturen, så vackert!! Själv har jag ju bara en balkong och än så länge stoltserar bara några penseer där :)

Senare blir det även lite pelargoner och annat vackert därute hade jag tänk :)

kram-kram!