lördag 8 december 2012

En "måbradag" med bästa B

Hej, vilken härlig dag mitt i "jultänket".... Efter en härlig sovmorgon, lite träning o mysfrukost drog vi mot Gävle..... o vet ni en underbar vinterdag med sol och -6....så visar sig en liten men ack så vacker regnbågsbit för oss!!! Helt otroligt!!! Hos AnnaLena på Madame Nyberg var vi en lång stund, älskar verkligen den butiken och atmosfären...handlade lite smått o gott, fick en mysig fika med bästa AnnaLena mellan alla hennes goa kunder...och där laddade jag mej verkligen med julstämning!!! Så blev det en snabbvisit hos Ninni på Hagagården och en sväng till julmarknaden på KällviksGård, tyvärr kom kameran inte fram då men lite påsar fick följa med mej iaf!!! O så vackert det är på dessa vintervägar.... Innan vi for hemåt var det ju ett måste att se Gävles stolthet BOCKEN... dagen till ära iklädd Brynäshalsduk!!! Kan bara säga att jag blir lite nostalgisk när jag står där o fotar Gävlebocken med stadshuset i bakgrunden(tyvärr syns det inte hur vackert det är i sin ljusprakt)...det är ändå en del av min uppväxt! Ikväll myser vi med julmusik, gjort pepparkaksdeg och bästa B gör sin omtalade knäck..... Julemyslördag kallar jag detta Kram från Ewa

Inga kommentarer: