onsdag 12 december 2012

En lugn dag med mycke innehåll...

Hej, jag har ju valt onsdagen som min lediga dag, ett bra val för mej o mina händer känns det som. En dag "mitt i" för träning o vila! "Tränar" ju varje dag men onsdag o lördag blir det längre pass när jag kan låta händerna vila mer resten av dagen! Har inte ridit på nästan en vecka men idag blev det en härlig tur i snön på en väldans glad o pigg Mölle...så mysigt att tölta fram på snöiga vägar!Då kan jag ju inte fota men när vi skrittar på gatan fixar jag det.... Efter ridturen blev det en "god sopplunch" med bästa B.Tänk va en god het soppa kan värma gott när man varit ute o blivit lite frysen... Vilade händerna en lång stund i värme, slumrade till gjorde jag me...;)Tänk va en liten "middagslur" kan göra gott! Jag har inte träffat Wilma på flera dagar så jag tog tillfället att hämta henne på dagis idag....varm långt in i hjärtat blir man av glädjetjutet hon ger när vi ses på dagis!!! En promenad hand i hand till Innebutiken tog vi Lyckan i Wilmas ögon när hon fick "köpa" en klubba hos gulliga Pia i butiken va betalbar!!! Vad jag handlade kan jag inte visa.....tomten kommer ju snart ;) Barn är så underbara..."lillWilma" härmade mormor o hennes fotograferande idag.... Ikväll skulle jag baka lite men insåg att en viktig ingrediens fattades.....det var nog meningen att mina händer skulle få vila ;) Så jag har bara slökikat på Bonde o nu tänker jag ta en mysig tidning o krypa i säng...en ny spännande dag imorgon! Kram o godnatt Ewa

1 kommentar:

Neta sa...

Mysiga bilder, va härligt att ge sig ut på ridtur :) och så de små liven som ger så mkt tillbaka. Mina är 9 och 13 nu så dom är inte så små längre men ska bli mysigt ändå att träffa dom i jul.