onsdag 19 december 2012

Mysig dag

Hej, vilken mysig dag jag haft! Sovmorgon o sen vattenträning för händerna( som inte gillar läget just nu...) o mysfrukost med bästa B. Med B´s hjälp i stallet fick jag en härlig ridtur på nyplogade ridvägar( liiite bortskämda blir vi av Pelle i stallet som plogar många av våra ridvägar i skogen). Vår Mjölnir blir snart 21 år....men det känns som jag sitter på en ung vild springare även om jag är totaltrygg på honom.....jisses vilken energi och arbetsvilja han har!!! O det är såå vackert ute..man ser ju allt "lite mer" från hästryggen! Känner mej sååå rik för varje dag min vite Prins mår bra o glatt springer runt med mej <3 Efter en lite sen lunch o lite vila drog vi till stan för att handla de "sista" klapparna bl a......kändes så skönt att lugnt gå o "insupa" julatmosfären i de små gränderna i Uppsala...så vackert det kan vara i en stor stad klädd i snö o ljus! Lite god mat stoppade vi i oss med ;) ;) Innan vi åkte hemåt handlade vi så mycke av "julmaten" som kan fixas redan...skönt att få hjälp o bära för mej! Ikväll har vi myst o kikat på Ernst på TV(inspelat för vi va inte hemma förrän 21...) Bästa B fick inspiration så han har gjort "lakritsknäck" nu...o jag kan bara säga att jag älskar den!!! Säger kram o godnatt till en mysig ledig dag med min bästa B, somnar gott gör jag! Ewa

Inga kommentarer: