lördag 15 december 2012

Tur jag har laddat med ljus......

Gokväll, idag tog vi en härlig sovmorgon, sååå skönt! Efter mysfrukost och fm fix var det lunch hos "farmor o farfar", kul för bästa B´s syster med familj kom också! En trevlig stund med alla samlade blev det. Finaste Luciabesöket fick vi...säger bara "mormors älskling"!!! Så tog jag en sväng till stallet o fixade "lördagsgodis" till bästa Mjölnir. Lite shopping på Centrumblommor och på Innebutiken hann jag med också.... Vägen hem var inge kul, snöovädret mötte jag.... Efter vila o träning fixade jag mat, hann precis gratinera mina kräftstjärtar och sätta mej till bords, då gick strömmen! Tur att jag hade mycke ved inne och nyss varit på Ikea o inköpt 1000 "glimmaljus"... Lyktor tändes snabbt i alla vrår och några extra fixade jag snabbt till...väldans enkla men ger ett bra ljus om man vill kika i en tidning! Finns ju inte mycke att göra när de blir sååå mörkt... Eldat i vedspisen hela kvällen, lite mysigt att koka thevatten där med. Efter 2 o en halvtimme kom strömmen igen o då satte jag på Så mycke bättre...hann se halva! Hoppas vi får behålla strömmen nu...men jag är förberedd om den går igen! Tror jag tar med mej denna inspirerande bok o kryper till sängs, så jag säger kram o godnatt från Ewa

2 kommentarer:

Neta sa...

Ja så här års laddar vi upp med mycket ljus också, till o med på toa ;) och så gasolplatta lättillgängligt under diskbänken så en klarar sig, kan tyvärr inte göra någon brasa, saknar det ibland.

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig en fin vecka som kommer!
Kram/Lena