onsdag 6 februari 2013

Inte svårt att fylla dagarna med lite av varje...

Hej, tänk va mycke man upplever på en dag egentligen...( och mycke av det bara passerar, tas förgivet kanske...? ) Hur är ordspråket??? Fyll inte livet med dagar, utan dagarna med liv...ja eller nåt sånt...? Tankarna kom nu när jag skulle göra ett inlägg, vad har hänt sen sist??? O vad mycke jag får uppleva, stora som "små" saker.... Efter en härlig dag på jobbet i måndags blev det lite vila för mina händer o på kvällen kom min lilla älsklingstjej Wilma för att sova över. Kvällsfika o lite lek är ju ett måste , sen blev det sagor innan vi somnade( så mysigt att somna med den lilla handen i sin) Efter att ha sovit väldans gott bredvid mitt lill<3 smög jag upp tidigt för att göra mej iordning o åka o jobba(bästa B va ju hemma med förstås...)....vad hör jag då??? "Mommo...min mommo...mommo" en jättepigg liten dam som genast skulle hjälpa till med frukosten Tycker alltid det är kul att åka till jobbet...men de va lite svårt att slita sig från kramarna...<3 Tur det händer mycke på jobbet under dagen så man har fullt upp med roliga saker! När jag kom hem fick jag godaste middagen, lagad med kärlek av Wilma o bästa B..gissa om det var gott! hela kvällen var jag fylld av inspiration och pysslade på med mina projekt ;) Idag var det min lediga dag för träning o vila...träningen gick såå bra på fm :) efter lite mysfika med bästa B åkte jag till stallet. Fick hjälp av bästa Ämah o hennes lilla Viggo(som förstås ville rida lite)så sen red jag ut en sväng i blåst o snöblandat regn...men det var härligt ändå! På em blev det två härliga promenader, så skönt! Lovar att kinderna var rosiga o fina sen ;)Det blåser och snöar ganska bra här... Ikväll har vi bakat chokladbiscottis tillsammans o nu blir det lite fotboll på TV´n innan John Blund... Känns verkligen som jag fyller dagarna med liv även om jag vilar däremellan! Kram på Er Ewa

Inga kommentarer: