söndag 11 november 2012

Helg och Fars dag

Hej, ja då har en helg till sprungit iväg..... Lördagen var lugn, promenad, träning, vila och en stund i stallet. Wilma var med där och hur hon jobbar, vilken stalltjej!!! Hjälper till att mocka, packa foder o sopa...o så vill hon ju rida förstås! Så är det mysigt med lite fika... Jag tog en mysig tur med ett gäng glada tjejer, det piggar upp i de gråmulna vädret. Kvällen bestod av god mat o dryck o TV tittande med min bästa B...händerna va inte på sitt bästa humör :( Fars dag är för mej både en glädjens och sorgens dag.....att fira världens bästa pappa till vår dotter Emma, att fira bästa farfar och naturligtvis Wilmas pappa Adam är sååå härligt...idag blev det med go mat och dryck, farmors goda tårta och några timmar fyllda av kärlek och glädje tillsammans! Samtidigt är Fars dag en mycke sorgsen dag för mej...min egen pappa dog på Fars dag. Det spelar ingen roll att det är 26 år sen nu...lika sorgset varje år, han fattas mej så <3 Jag har varit till minneslunden och tänt ljus och haft "en egen stund med honom"... o så är det skönt att mina nära o kära förstår mej och att vi pratar om honom också denna dag.... Här inne brinner många ljus ikväll och det är mysigt för ute blåser o regnar det rejält. Säger kram o gonatt från mej Ewa

1 kommentar:

Sallys hus sa...

hej fina du!

Åå vilket fint inlägg...
jag blev gråtig i ögat...
Även om det är jätte sorgligt så är det i alla fall en väldigt fin dag att minnas sin pappa lite extra på...
Stor kram till dig!
Katarina