torsdag 29 november 2012

Snö o pepparkaksbak

Hej, ett litet inlägg innan sängen kallar...så trött men nöjd med min dag! O tänk nu är det vitt på backen...vi har fått snö...o mer ska vi få, lagom till advent! Det blir så ljust o fint, sen får vi förstås tänka på att köra försiktigt på vägen när halkan kommer. Första planeringsdagen på mitt jobb...en dag i härlig anda med mycke inspiration och ideer och härliga arbetskompisar förstås!!! O händerna hade ju "vila" nästan hela dagen... :) På väg hem tog jag en sväng på stan o köpte lite små roliga saker till Wilmas adventskalender, allt i "barnstorlek" förstås.... När jag kom hem åt vi våfflor och sylt, händer inte ofta men oj va gott de va ikväll! Så bakade bästa B pepparkakor, tyvärr kan jag inte hjälpa till med annat än sällskap vid bak. Många små hjärtan och stjärnor till glöggen blev det och hela köket doftar sååå gott nu! Smög ut o tog ett foto i mörkret på snön o vår fågelstuga men det blir en massa "streck" på bilden av snön som faller.....men det bjuder jag på;) Nu säger jag godnatt o kryper i säng kram från Ewa

Inga kommentarer: