söndag 11 oktober 2009

En riktigt "höstig helg"




Gokväll,
så var ännu en helg förbi...oj vad tiden går!
Fredagen jobbade vi hela dagen(och nästan hela kvällen)på vår grill, massor av härliga kunder, gamla "stammisar" o en del nya, de är såå kul med alla dessa möten med människor!!
Sent på kvällen blev det lite räkor, bröd och ost och lite vin med sambon, mysfredag...älskar fredagkvällarna även om de ibland blir sena...! Då jag i torsdags på mässan fick veta att en av våra gamla "kattvänner" gått bort och nu "lever i katthimlen" blev det en del gamla kattminnenprat mellan oss, även om det var några år sen jag var aktiv där så hade vi massor av minnen som bubblade upp, Tack Alva för alla härliga minnen och för allt Du lärde mej!!
I lördagsmorse red jag min prins innan jobbet, visst var han söt där han stod i de "gulnande ormbunkarna" när jag skulle hämta honom i hagen? Vi hade en jättemysig tur i skogen(bäst o passa på innan älgjakten, för nu får vi vara på de lite större vägarna tills det "värsta" är över...)
Efter en rolig dag på jobbet ville B förstås se på fotbollen på TV, så jag gjorde sällskap med lite ost och kex en liten stund....sen fick jag nog av fotboll och gick och småpysslade, njuter av alla ljus som brinner här på kvällarna och så är jag sååå himla glad för änglarna jag fick av min gulliga kusin Inger när vi träffades sist, visst är de underbara där de gungar i fönstret??
Idag har jag varit på Verkstan mellan 12 o 16, lite lugnare där idag men då hann jag ju måla en del istället...nytta med nöje heter det eller?? Så nästa helg finns det ju en del nytt där med...
Så jobbade jag med B några timmar ikväll och då var det fullt ös...så himla kul!! I morgon tänker jag försöka hinna putsa fönster på grillen och byta till höstgardiner där och ta fram lite ljuslyktor, ska bli så kul, och så ska Malin börja arbetsträna hos oss och det blir såå kul, Välkommen i gänget!!
Ha det så mysigt nu
Kram
Ewa

1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Vilka mysiga bilder du visar.Vad gulliga änglar du har fått som gungar i ditt fönster.Gör hon såna på beställning.Ha en härlig måndag kramizar ~~~~RITA~~~~.